Sabtu, 28 Januari 2012

Pulau Pangkor

Sempena Ulangtahun Perkahwinan ke-12..kah! !! (selampit giler!! org lain anniversary p kat bali, phuket, kokak2 pun pulau sipadan tp aku..pulau pangkor je..jadik la..baik nangka pada cempedak..)

meh aku berkongsi info ngan korang;

1.Parking keta kat jeti lumut;-

Medan Tempat Letak Kereta Bertingkat (MTLKB) di Lumut terletak di tengah-tengah Bandar Lumut yang semakin berkembang dan pesat membangun dibawah kelolaan MPM.MTLKB ini dibina untuk kemudahan pengguna dan pelancong yang datang dari luar atau dalam negara untuk menampung kekurangan tempat letak kereta di Bandar Lumut akibat kebanjiran pelancong terutama di musim-musim cuti perayaan. Kedudukannya yang terletak berhampiran dengan jeti ini pelancong tidak perlu berjalan kaki terlalu jauh untuk sampai ke jeti.


2. Ferry

Beli kat kaunter, korang bebas tok naik mana2 feri kat situ. Rate dewasa RM10.00, kanak2 RM5, rate nih tok tambang p balik jadik pastikan korang tak buang tiket tu bila sampai pangkor kalau tak..balik karang korang kena beli baru, dah rugik. Tok pengetahuan korang gak..feri akan transit kat satu jeti melintang dulu sebelum smpi ke jeti pangkor, tempat yang korang sepatutnya turun ialah jeti yang menegak yer adik2..kang tak psl2 korang menapak lak klu turun kat jeti yang salah.





klu korang tak penah naik feri, aku cadangkan korang naik la yang kaler putih tuh..mmg korang takkan mabuk laut sbb fery tu besou , laju dan selesa...time balik, aku naik fery kaler kuning..tobat mak..dah 3-4 ari dok darat pun, medula oblongata gue x function..maka keadaan tersebut sangat menjengkelkan, tp klu korang nk rs perasaan dibuai2 ombak atas darat, no hal la.

satu lg..aku dok terpikir dlm feri tu, asal p pangkor tak wajib pakai pelampung badan tu ek?? cam aku p langkawi mmg korang wajib pakai bila atas ferry. tula agaknyer bila ferry karam..ramai org ninggal kan..bila dah bocor baru ko sibuk2 nk cr pelampung sarung kat badan..siap berebut2 ngan org lain..ish2..ngeri aku memikirkannya..

3. Pengangkutan sepanjang di Pulau Pangkor

Teksi kaler pink sedia membantu anda.

Kadar sewa tok pusing satu pulau bergantung pd drebar. Aku dpt RM60 ngan pakcik nih...bagus pakcik nih, berhemah je bawak..org tua katakan..aku dlm dlm tu pun cam tenang je tak cam ms aku nk mai ke hotel, yg bawak org muda..mak aiiii..sepanjang perjalanan usus2 aku terlompat2 dlm perut, belum campur jantung , buah pinggang bagai...klu p balik naik drebar yg muda, mau kena heart attack aku..

nih pakcik yg bwk kitaorg roung toung, bagus pakcik nih..solat pun tak tinggal..yg tak tahan, sempat beli ikan masin anto kat org umah dia..wakakakaka..aku tabik laki camni!!



tempat yang bleh korang lawati
1. Kota Belanda





kat sini ada jual minyak dhob..korang penah tgk rupa dhob caner?? nah..


kubu pertahanan suatu masa dahulu..

2. galeri pangkor


duit pokok pisang











3. China versi Pangkor





gue udah ngantuk..sok sambung lg...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan